۱- سرویس آنلاک فکتوری چیست؟
آنلاک فکتوری یعنی دستگاه شما از طرف شرکت اپل بصورت قانونی قابلیت استفاده از هر سیمکارتی را دارا باشد.
حال بعضی از گوشی هایی که به ایران وارد میشود فقط بروی اپراتور کشوری که آیفون از آنجا خریداری شده قابل استفاده می باشد بنابراین شما یا باید از چیپ هایی که به همراه سیم کارت وارد گوشی میشود استفاده کنید که در آن حالت با آپدیت به ورژن جدید ممکن است دیگر جواب گو نباشد و همچنین همه دستگاهها را پشتیبانی نمیکند, و یا اینکه دستگاه خود را از طرف شرکت اپل آنلاک دائم کنید.
پس همانطور که متوجه شدید بهترین انتخاب, سرویس آنلاک فکتوری می باشد که بصورت دائمی دستگاه شما آنلاک خواهد شد و دیگر بدون هیچ مشکلی قادر به آپدیت به ورژن های جدید می باشید و در کلیه کشورها و اپراتورهای جهان میتوانید استفاده کنید. این سرویس از ابتدا آرزوی همه استفاده کنندگان آیفون بوده ولی قبلا چنین قابلیتی را اپل و اپراتورها به کاربران ارائه نمیدادند ولی از سال ۲۰۱۲ به بعد به صورت انبوه اکثر اپراتور ها اجازه آنلاک دستگاه را در اضاء هزینه ای به مشتری میدهند.
۲- بلاک یا نرمال بودن آیفون به چه معنا می باشد؟
در میان آیفون هایی که از خارج از ایران خریداری می شود تعدادی از آنها را صاحبان ابتدایی شان به عنوان دزدیده شده یا گم شده اعلام کرده و از بیمه آنها استفاده کرده و گوشی جدیدی دریافت میکند و یا به قرارداد موجود اپراتور متعهد نبوده اند, بنابراین دیگر قادر به استفاده در آن کشور نمی باشد و باید به کشوری دیگر ارسال شود. حال آن گوشی ممکن است علاوه بر اینکه لاک باشد نیز بلاک یا همان مسدود شده هم باشد که در این صورت هزینه آنلاک آنها از طرف اپراتور بطور چشگیری بیشتر از آنلاک گوشی های نرمال می باشد و در شرایطی به کلی امکان پذیر نیست. پس شما چنانکه مطمئن نمیباشید, باید قبل از اقدام به آنلاک کردن از مسدود یا نرمال بودن گوشی خود مطمئن شوید.
۳- iCloud Activation یا قفل آیکلود چیست؟
طبق اطلاعیه اپل در این لینک http://support.apple.com/kb/HT5818?viewlocale=en_US&locale=en_US از ورژن ۷ به بعد در صورتی که گزینه Find My iPhone توسط صاحب قبلی فعال شده باشد دستگاه مورد نظر پس از ریستور نه اکتیو و نه آنلاک خواهد شد(مگر با اپل آی دی همان شخص). همچنین هزینه پرداختی آنلاک در صورت نداشتن اکانت آیلکود غیر قابل بازگشت میباشد. غیرفعال کردن این گزینه هزینه جداگانه ای در بر خواهد داشت. پس همیشه قبل از اقدام به خرید گوشی و یا سفارش آنلاک, اطمینان حاصل کنید که صاحب قبلی این گزینه را غیرفعال کرده است.
۴- پروسه حذف iCloud Activation یا قفل آیکلود به چه صورت میباشد؟
دستگاه شما حتما میبایست نرمال یا همان کلین باشد. پس قبل از هرچیز دستگاه خود را چک کرده و مطمئن باشید که در حالت نرمال آیکلود قرار دارد. در ضمن سرویس مورد نظر در فروشگاه قرار دارد. چنانچه دستگاه غیر کلین سفارش دهید در اکثر اوقات هیچ وجهی برگشت داده نخواهد شد و یا مبلغی از وجه پرداختی عودت داده خواهد شد.(شرایط برگشت هزینه به سرور مربوطه بستگی دارد). پس از مدت زمان ذکر شده در پایین همان صفحه خرید سرویس, اتمام پروسه آنلاک دستگاهتان را از طریق ایمیل اعلام خواهیم کرد. توجه داشته باشید پس از ثبت IMEI به هیچ وجه قادر به تغییر یا ویرایش آن نمیباشید.
۵- پروسه آنلاک شدن دستگاه من به چه صورت هست؟
۱) اگر مطمئن نیستید, در ابتدا از بلاک یا نرمال بودن آیفون خود مطمئن شوید. برای انجام اینکار میتوانید این سرویس را از فروشگاه خریداری کنید.
۲) پس از اطمینان از وضعیت دستگاه خود, سرویس آنلاک اپراتور مورد نظر را خریداری کنید. پس از مدت زمان ذکر شده در پایین همان صفحه خرید سرویس, اتمام پروسه آنلاک دستگاهتان را از طریق ایمیل اعلام خواهیم کرد. توجه داشته باشید پس از ثبت IMEI به هیچ وجه قادر به تغییر یا ویرایش آن نمیباشید.
۳) در آخر دستگاه خود را به آیتیونز وصل کرده و مشاهده خواهید کرد که پیفام "دستگاه شما با موفقیت اکتیو شد" نمایش داده خواهد شد و بروی دستگاه خود اسم اپراتور را همراه با آنتن دهی خواهید دید.
*- چنانچه سرویس دستگاه شما در لیست فروش موجود نبود, به ما ایمیل ارسال کنید تا هزینه آنلاک را اطلاع رسانی کنیم.
*- نمونه گزارش کامل اپراتور:
Model: IPHONE 4 16GB BLACK
IMEI: 01XXXXXXXXX5737
Serial: 81XXXXX0A4S
MAC Address: 7C11BEA4192D
Bluetooth MAC Address: 7C11BEA4192C
CTN: 141683XXXX0
ICCID: 89302370201XXXXXXXX4
Product Version: 6.0.X
First Unbrick Date: 01/08/12
Last Unbrick Date: 01/12/12
Unbricked: true
Unlocked: false
Unlock Date:
Activated Carrier: Fido - Canada CAN
Original Carrier: Canada Fido.
Initial Activation Policy Description: 53 - Canada Service.
Applied Activation Policy Description: 34 - Canada Fido.
Next Tether Activation Policy Description: 34 - Canada Fido.
Product Sold by:
Coverage Status: Out Of Warranty (No Coverage)
Coverage End Date: 01/08/11 -
Purchased In: Canada
Estimated Purchase Date: 01/08/11
Replacement devices:
Serial # IMEI # Type Replacement Date
81XXXXX0A4S 01XXX8001865737 Active 01/09/12
QR13XXXXX4S 0128500XXXX8265 Replaced 09/20/11
QR13XXXXX4S 012844XXXXX9279 Replaced 08/20/11
5K1XXXXXA4S 0127XXXXXXX3463 Replaced 05/10/11
801XXXX0A4S 0125XXXXXX34849 Original 05/10/11